2007年11月14日 星期三

年輕刁民

魔術師呢兩日上左個座談會,其中有一個案例研究,係講一個媽媽同佢個女關係疏離,原因係因為個媽媽小時候飽受她爸爸極度暴力既體罰虐待,所以在細時無人愛佢的童年陰影下,而家生左個女就將自己投射落去,就算無話狠狠咁打個女,潛意識都唔會去鍚佢.
其原理,同d新晉中產父母自己細時無機會學琴,就猛咁要d仔女去學呢樣果樣一樣咁無聊.
響魔術師同與會者討論其間,竟然有人(同魔術師同一個age group)話從來無俾阿爸阿媽打過.魔術師自忖自己都係乖小孩一名,印象中都試過俾爸媽打過屁股,對於有人咁話,實在十分驚訝.
回想係讀小一時,魔術師曾試過因為無帶功課簿,便被班主任用康樂棋既cue棍一野篤埋黎,仲要好準繩咁篤正魔術師既左眼眼袋,然後再轉幾轉,錐幾下.當時魔術師真係好驚,以為眼珠會被挖出來.呢個經驗真係好深同好驚,以後亦都唔會唔記得帶功課簿.
講開體罰,魔術師今年較早前幫中學同學做戥穿石,響飲茶灌水時同新郎哥仲有其他中學同學講開細時被罰既遭遇,先記起原來有好多種唔同既體罰方法:
  • 坐無影凳(基本野)
  • 手拿書本,平舉一整堂(舉到手軟)
  • 用鐵間尺垂直剁手板(諗起都痛)
  • 老師抓住學生既耳朵,將其提起(耳仔會唔會俾佢扯甩?)
奇就奇在新郎哥一d都唔怪個阿蛇,仲要多謝佢既教導,自己先唔會誤入歧途.
而做老師既新娘子呢個時候就插咀,話而家d細路超難教又勁惡,佢有同事被學生用椅子「車」中背脊,同訓導主任投訴,訓導主任仲話唔好搞大件事.嘩,咁都得,佢知唔知呢d叫蓄意傷人?
響現代呢d咁中產既價值觀(同唔講道理既小朋友講道理),自不然縱容左唔少「霍克准將」出黎,依魔術師響公車地鐵酒樓餐廳所見,打罵菲傭不特止,對住阿爸阿媽一樣呼呼喝喝,而阿爸阿媽就聱都唔敢聲.
又,忽然又想起呢篇舊聞:
好好過日子——刁民年輕化
頭條新聞 2007年10月9日

朋友每次聽到點新鮮事,喜歡告訴我,為我提供寫作材料。
這天又說兩宗。
一位警察朋友說,有一天,一個十來歲的男孩在家不聽話,他爸氣急了,摑了他一巴。
小子不得了了,立即報警。父子倆就被帶到了差館。報案室的警察勸那小子,你爸不過一時衝動,其實也打得不重,這種事情,父子回家好好談談,很容易解決。
小子一味搖頭,堅持要告他父親,還要他坐監。
警察叔叔又勸,你爸是家裏經濟支柱,他坐了監,誰養你?
小子理直氣壯回答:「唔怕,我去攞綜援!」
另外一次,一家人和朋友周日在茶樓喝茶。那家有兩個男孩,十幾歲,態度囂張,沒有禮貌,對着家中老人橫眉立目,動不動就說諧音粗口。那位朋友看不過眼,突然用正宗粗口喝了過去。兩個小子呆住,不敢再吭聲。
總說新一代的人朝氣蓬勃,有大志有理想。但今天再說這話,明顯落後於時代。
時代富裕了,下一代卻愈來愈不見年輕人的朝氣,反倒是社會上的刁氣,沾染得愈來愈重。
縱觀香港社會,也是這樣,以往愈是艱苦的歲月,成材的人愈多,隨着財富積累,社會富裕,生活愈來愈好,社會福利愈來愈佳,努力打拼的人愈來愈少,刁民愈來愈多,愈來愈年輕。
李純恩

2007/11/14 00:22:48

2 則留言:

  1. 出公海「訓練」

    回覆刪除
  2. 有次吹水跟朋友提起,可唔可以搞一間補習社,但入去係軍訓式訓練,講明有乜做錯成積唔好即打即鬧,但我地有駐校醫生同心理學家監察.
    或者咁樣sell:
    新一代的兒童大多在過度呵護的溫室中長大。自小呵護使兒童對挫折的承受能力每況愈下。有見及此,我們xxx設計了這個「反應教學法」(Action-Reaction Teaching Method, 簡稱Re/action Method或ARTM),在一般的學科教學及功課補導之餘,以各種反面回饋(negative reward)激發兒童的潛能,以至引導兒童吸收道德規範。

    我們有一個由兒科醫生及心理學家組成的專家小組,以監察導師執行各式反面回饋程序,確保兒童都在一個絕對安全場地,讓一眾碩士以上學歷及受過專業「ARTM」訓練的導師,對兒童提供現存最有效率的學科及紀律訓練,從小養成對抗逆境既堅毅精神。

    無論將來的成長道路如何渡過,能夠面對逆境克服困難,才能在千萬人中脫穎而出。

    你希望你的孩子是能夠堅持目標直至成功一刻的強者嗎?ARTM是最佳方法。
    不過法律問題(i.e. 打細路)唔知解唔解決到

    回覆刪除