2017年9月25日 星期一

摩摩電影節之《五億探長雷洛傳:雷老虎(Lee Rock)》:黑警便是這樣煉成的

在《追龍(Chasing the Dragon)》上映之前,梗係要回顧返那些年的龍獅旗時代的黑暗情況!


***
1949年,胸無大志,只求溫飽,來港只一年的新傷港人雷洛(劉德華飾)去投考黑警。當年考黑警甚為兒戲,只係俾為報紙你讀就算;奇怪的就係似乎黑警很等人用,字識唔多隻更加唔知公義為何物的雷洛都俾佢考到入警校:

雖然雷洛唔識「公義」兩個字點寫,但都矢志唔貪污唔做黑警,結果俾教官(高雄飾)輕輕地訓示了一頓:

眼見同僚用警帽向一眾小販收錢,又食又拎,不過當年傷民民智未開,又沒有小LLC為基層出頭,搞唔起魚蛋革命。清廉的雷洛見到呢啲貪腐情況渾身不自在,唔去埋堆之餘仲要食嘢俾返錢,更跟在街邊賣白糖榚又在戲院炒黃牛的豬油仔(吳孟達飾)friend 起上來:

雖然雷洛的「風骨」惹來雜差房的陳統探長(關海山飾)賞識,但雷洛與女朋友仔霞女(邱淑貞飾)的戀情卻被女方父親反對,話雷洛連貪官都唔識做,個女跟佢盞一世無運行,並要求五萬蚊做禮金:

雷洛一時睇唔開,借醉便偷了陳統枝槍(酒醉有三分醒,自己有槍又唔用...抑或當時的軍裝係無槍嘅?)去大檔押注,結果被大檔主人響尾蛇痛打大頓,搞到要陳統來解圍,硬屈了響尾蛇五萬大元:

陳統搞壽宴,大黑警頭領顏同(秦沛飾)來拜賀,才知道陳統是顏同的「恩師」。顏同甚為囂張,陳統在天九牌局中讓賽,故意輸錢,卻給年少氣盛的雷洛喝破。顏同大怒,罵軍裝黑警係「奴才中的奴才」:

雷洛自知闖禍,但陳統卻不介意,好言鼓勵,終於令雷洛開竅,立志做個大貪官。這時也不知是否顏同尋仇,東頭村忽然大火,雷洛家園盡毀,霞女一家更遭燒死,只是得霞女一人被送往鄉間,得免一劫:

陳統提拔雷洛,升做便衣,又教雷洛做黑警的道理:就係要將班刁民欺壓到盡,要班賤民見你就如耗子見貓,街頭見之就要躲到街尾。此番「金石良言」,十分值得現在我城的大學校長與及權貴們學習:

就在雷洛代陳統問響尾蛇收片的時候,蛇哥向雷洛反映火燭鬼又來收,纜條紅帶好似傷港小姐的軍裝又來收,搞到民不聊生,要收就要陳統親自來對話,仲非常唔俾面地恥笑雷洛。雷洛新官上任三把火,馬上便展現黑警的雄風,以槍柄扑頭,將響尾蛇打殘,而蛇哥的手下更嚇到只敢站在一旁吃花生:

雷洛在夜總會消遣時,遇見巴辣港女白月嫦(張敏飾),一見傾心。嫦被有青調戲,雷洛正想英雄救美,但嫦竟可召來一群大隻佬將班有青打殘。這時雷洛向天鳴槍,嚇得有青動也不敢動,相比起現在動不動便勇武掟磚,幾十年前的民風果然比較淳樸。雷洛又發揮黑警本色,將打人的苦力都放了,卻將班有青鎖回雜差房。原來嫦係江湖人物白飯魚的千金,雷洛見之起痰,決定猛烈追求:

在一次夜總會的衝突中,顏同的舅仔阿炳因襲警藏毒而被雷洛打了一身,並鎖回雜差房。顏同前來交涉,有如黑社會般講數,仲要雷洛跪低鑽阿炳褲檔道歉,又將白粉掃走,企圖毀滅證據,雙方劍拔弩張,陳統竟然用槍指嚇顏同。顏同懷恨在心,發揮影響力將雷洛調往沙頭角,陳統更「被退休」。俾着依家在特衰正苦治下,就唔會有咁嘅事發生:

白月嫦不知為何竟然揸車揸到去沙頭角,又墥死了鄉民的牛隻,令雷洛得以施展精裝追女仔的絕技幫嫦解圍,並成功奪得其芳心。加上雷洛的外父政策成功,由白飯魚幫忙穿針引線,找個機會給雷洛低聲下氣向顏同斟茶認錯。雷洛雖被噴到滿面都係茶(馮莖陰應該唔會受此屈辱掛?),二人恩怨暫時揭過:

在那太子道千呎洋樓「只售」五萬元的年代,雷洛成功憑外父幹,以八十萬向鬼頭上司疏通,企圖買個探長位回來坐;這年在魔術師牛一的日子,國共雙方在我城因「倒插侮辱國旗」事件爆發「內戰」,雷洛同樣以催淚彈及警棍鎮壓,平定暴民,立下大功,終於榮升探長。數年前的一哥睇返,處理手法一樣,但效果完全唔同,真係同人唔同命:

雷洛做了探長之後,訂下規矩,疏理好各方人馬的利益和矛盾,儼然成為民間特首,所管轄的環頭馬照跑舞照跳,一片繁榮安定的景象:

陳統似乎不是一個貪官,退休後未能財務自由,依然是個工資奴,要幫億萬富豪做保鑣。富二代因好賭欠了響尾蛇一屁股債,騙了陳統去講數,自己卻逃之夭夭。響尾蛇惡向膽邊生,挾持了陳統要求贖金。雷洛自願親身去救,而顏同只想領功,於是便向鬼頭一哥推荐雷洛。最後雷洛救出陳統,二人聯手打倒響尾蛇:

雷洛大有政績,備受一哥表揚。同時又有鬼頭探長回老家,空出油尖區的肥缺,要由現任探長提拔:

顏同對肥缺志在必得,叫齊江湖大佬定下計劃,大搞白粉生意,預示到當《中英聯合聲明》失效,鴉片戰爭的不平等條約就自動復活;不過馬氏兄弟就唔睇顏同台戲,寧願改行老正搞新聞紙,跛佬浩哥也冷冷的告辭走人:

就在雷洛與老婆看大戲的時候,豬油仔前來報告顏同的動靜;雷洛決定不動聲色,只跟顏同打諜報戰,豬油仔接令去了。然後轉過頭,雷洛就見到舊情人霞女帶住一位小朋友也在戲院中出現,然後...就沒有然後了:

***
本片其中一個大 bug,就係雷洛在跟霞女拍拖的時候,仲霉過游小三,真係連扑嘢都無地方,又點會搞得大霞女個肚呢?唔通真係學《男與女》咁,在山邊打野戰?

本片作為一個「這些機會不屬於我」的小子發奮向上爬的勵志故事,當是不錯(中間仲有一段精裝追女仔的劇情,輕鬆一下),只是「我要做貪官」的主題,放在現今世代有點政治不正確。
對有青更大打擊的是,本片雖然滿載方言(潮州話)、士多、肚臍餅、乾果、小販墟市、字花檔、水煙館,傷民滿口歇後語等懷舊嘢,啱哂班有青口味,但係當時的社會環境其唔係有青想像中咁美好;甚至「想不到」我城貪腐的情況跟蝗國可謂一擔擔,一眾傷民可謂盡顯支那人的DNA,而雷洛更是「踩住有青的屍體」上位的人辦。
不過,黑警屈打成招,都唔係今時今日先至有;至於識英文肯擦鬼頭鞋就能夠平步青雲,射催淚彈以武力鎖壓示威群眾,更是「普世價值」,呢啲都係事頭婆年代遺留下來的傳統,算係為現在服務市民的傷港警隊出了一口氣。
金句方面,主要係由陳統把口講出嚟,亦師亦友咁教雷洛做人的道理;至於雷洛自己,都有一句至理名言:「食皇家飯,只會像食白粉一樣,愈食愈上癮」,烈士思維同樣係會上癮,為免人生太過精彩,一眾有青真係要好好咀嚼雷洛的忠告呀!

***
伸延閱讀:
維基百科:1956年雙十九龍暴動
摩摩電影節之《男與女(Hong Kong Hong Kong)》:重回到你我舊日故居
新聞雜評(一百七十一)

20 則留言:

  1. 哈,又估到你今晚會寫«雷洛».

    //懷舊嘢,啱哂班有青口味,但係當時的社會環境其唔係有青想像中咁美好

    今晚我唔寫太多住,post文少呢篇借題發揮下:

    http://linepost.hk/?uid=19822.7.0.0

    回覆刪除
    回覆
    1. //曾德成當年正是因為被控煽動意圖而坐牢的, 原因竟然是他在校內派傳單啊? 即使他是親中, 即使他是左仔, 他派張傳單便入獄, 難道不是典型的以言入罪, 政治逼害嘛? 為何沒有人出來說句公道說話呢?//

      呢一點真係KO咗班言必公義的販民.

      //有人說, 戀殖情懷還在, 因為回歸之後, 中共和特區政府表現很窩囊。

      其實不是啦. 米國人係咁「好」, 就唔會有BNO喇! 說穿了, 就係傷民無本事, 不能獨當一面, 總是要「跟大佬」.《旺角卡門》的烏蠅都仲要大啲大志(「寧願做一日英雄,都唔想做一世烏蠅」),但傷民就唔介意做死一世烏蠅: 我討厭殺人政權及其代理人特衰政府, 所以我就黐埋去你的「對頭人」去激死你!

      刪除
    2. //當年考黑警甚為兒戲,只係俾為報紙你讀就算

      當年教育仲未完全普及,睇報紙睇得明已經證明唔系文盲啦。

      //並要求五萬蚊做禮金
      //硬屈了響尾蛇五萬大元

      我懷疑套戲寫劇本時,背景字幕系未寫的:因為一早已經話普通警員月薪為110元,就當系而家紙水算11000元(100倍)計,50000蚊已經可以買層新樓了,而且事實是當年的樓價相對紙水遠比而家低,五皮嘢可以買一間九龍塘別墅,或者一棟深水埗唐樓...你話黃一飛信口開河亂噏一個數都ok,但一個黑腳可以屈到一個有頭有面的撈家咁多錢,似乎不合情理

      另外呢幕龍方同蝦叔都已經不在人世了...

      //酒醉有三分醒,自己有槍又唔用...抑或當時的軍裝係無槍嘅?

      軍裝落更前支槍要交返槍房.

      //馬上便展現黑警的雄風,以槍柄扑頭,將響尾蛇打殘

      所以做咗便衣後,就可以明證言順平時陀炮收片.

      //顏同懷恨在心,發揮影響力將雷洛調往沙頭角

      這個是呂樂對呢套戲最耿耿於懷的地方:顏雄(顏同人物原型)從來未同佢平起平坐過,更枉論壓在佢頭上

      //雷洛雖被噴到滿面都係茶(馮莖陰應該唔會受此屈辱掛?),二人恩怨暫時揭過:

      我反而最記得白飯魚最後嗰句:“實有機會既”(回應雷洛話“我遲早整鑊佢架”)。人一定會出錯、投資市場一定有轉角位,只要有耐性,一定有機會發動攻勢的(當然如果無限補時,就等到機會都無子彈了)

      //在那太子道千呎洋樓「只售」五萬元的年代,雷洛成功憑外父幹,以八十萬向鬼頭上司疏通

      這個亦是紙水方面的前言不對後語:維返個樓價,鬼頭開價十萬,佢還價八萬成交就合理了

      //雷洛做了探長之後,訂下規矩,疏理好各方人馬的利益和矛盾,儼然成為民間特首

      哈,下一集佢直頭定埋一個全港黑警的貪污系統.

      //雷洛自願親身去救,而顏同只想領功,於是便向鬼頭一哥推荐雷洛。最後雷洛救出陳統,二人聯手打倒響尾蛇

      呂樂生平並無此事,但其實有“事件原型”,是呂樂唯一認可與其平起平坐的藍剛事跡:

      五十年代末期,藍剛因為一件人質劫持事件而受到了上級的嘉獎和賞識,從此聲名大噪。當時香港九巴總經理雷瑞德被歹徒挾持,由於歹徒是當時有名的李卓,其他人都不敢輕易上,唯有藍剛自告奮勇跟隨上級領導前往營救。

      原文網址:https://kknews.cc/news/5aa8n52.html

      //空出油尖區的肥缺,要由現任探長提拔:

      我記得曾經有呆胞blog友因為呢幾套片而對”華探長“職位甚感興趣,但即使上我城黑警官網查找都完全沒有資料...後來我老竇話”華探長“只是一個俗稱,正式編制是”警署警長Station Sergant",只是員佐級最高職位,官階其實甚低。

      今晚再經查找下,應該是老竇生前將72年前後的資訊撈亂了:

      https://zh.wikipedia.org/wiki/%E6%8E%A2%E9%95%B7

      刑事偵緝甲級高級警長(英文:Detective Staff Sergeant I,縮寫:DS/SGT I)俗稱總探長[1],職級位於刑事偵緝高級警長之上。
      刑事偵緝高級警長(英文:Detective Staff Sergeant II,縮寫:DS/SGT II)俗稱探長[1],職級位於刑事偵緝高級警目之上。

      https://zh.wikipedia.org/wiki/%E9%AB%98%E7%B4%9A%E8%AD%A6%E9%95%B7

      每個警區有甲級高級警長一名。當時,甲級高級警長直接督導高級警長,並且協助督察級人員管理員佐級人員。於1952年前,甲級高級警長稱為甲級警長、一等高級警長(英文:Sergeant Major,縮寫:SM;或者Crown Sergeant,縮寫:C/SGT)[4]。
      1972年警務處架構重整後高級警長及甲級高級警長職級被取消,當時的高級警長全數轉任為新創造的合併職級──警署警長,部份的甲級高級警長擢升為督察(俗稱為經驗幫)。

      因為老竇曾經提過此職位為“咩渣”(Major),所以應該為是指72年前的職位。

      正如維基所講,當年作為米帝“以華制華”策略重要一個職位,華人上到呢個位就有極大實權(起碼作為米帝代理人管理華人社會而言),可說“位低權重”。

      此時雷洛正式官階應該是警長Sergant(三劃、三柴)。

      //不過馬氏兄弟就唔睇顏同台戲,寧願改行老正搞新聞紙,跛佬浩哥也冷冷的告辭走人:

      哈,當年好多呢類戲都有馬氏兄弟作為客串角色。

      另外,咁多個電影形象,我覺得呢套個跛豪最似真人。

      //本片其中一個大 bug,就係雷洛在跟霞女拍拖的時候,仲霉過游小三,真係連扑嘢都無地方,又點會搞得大霞女個肚呢?唔通真係學《男與女》咁,在山邊打野戰?

      哈,呢啲可以任佢講的,反正佢無交待霞女失身的過程

      //不過,黑警屈打成招,都唔係今時今日先至有;至於識英文肯擦鬼頭鞋就能夠平步青雲,射催淚彈以武力鎖壓示威群眾,更是「普世價值」,呢啲都係事頭婆年代遺留下來的傳統

      就算老廉成立之後,即使貪污大為收斂,但直至七八十年代,我城黑警權力仍然極大,如果本身個底唔好(例如古惑仔),俾黑警打一身就算投訴都唔會有人受理;擦鬼頭老細鞋甚至請埋去滾搏升職亦是閒事;縮骨遮革命前最後一次用催淚彈更是轆死時一晚的旺角暴動。

      //《旺角卡門》的烏蠅都仲要大啲大志(「寧願做一日英雄,都唔想做一世烏蠅」),但傷民就唔介意做死一世烏蠅

      我覺得傷民越來越多“文又唔得武又唔得成日掛住出嚟行”的渴望被人認同之輩,否則為何hea曾學下肥彭擦下傷民鞋就咁高民望?

      我都算曾經活在四任港督治下,反而覺得三個“殖民地官員”(麥理浩、尤德、衛奕信)是真正辦事之人,就算只是執行倫敦意志,始終對我城有實在貢獻;可肥彭嚟到五年,除政治外只是延續衛奕信之政策,佢自己就除咗政治外,乜叉正經事都無做過--佢擺到明只是轆死後賭蝗共治權唔穩定,想推倒重來重新對蝗國討價還價而已!

      唔好話佢在祖家已是徹底的舊電池,更甚者是全歐洲都唔待見佢--記得當年佢做米帝駐歐盟專員,佢講法文俾法蘭西民眾笑道面黃--人老咗,總想經常返去自己最光榮之地緬懷過去的。

      刪除
    3. //睇報紙睇得明已經證明唔系文盲啦

      但係雷洛連報紙都讀唔掂喎!

      //呢幕龍方同蝦叔都已經不在人世了.

      龍方係肺癌死。

      //軍裝落更前支槍要交返槍房.

      摩摩果然係黑警後人!

      咁纜條紅帶的肥仔軍裝又係乜水?

      //顏雄(顏同人物原型)從來未同佢平起平坐過,更枉論壓在佢頭上

      係,某些呆灣影評都有講呢一點。

      //人一定會出錯、投資市場一定有轉角位,只要有耐性,一定有機會發動攻勢的

      不過「等」的時間都係成本。有青成日話自己「無耐性」,就係因為佢地嘅時間成本太高(乜唔係愈年老的人愈少時間,時間成本愈高咩?)

      //我懷疑套戲寫劇本時,背景字幕系未寫的
      //五皮嘢可以買一間九龍塘別墅,或者一棟深水埗唐樓
      //一個黑腳可以屈到一個有頭有面的撈家咁多錢,似乎不合情理
      //維返個樓價,鬼頭開價十萬,佢還價八萬成交就合理了

      在雷洛跟鬼頭討價還價嗰幕,都好似話過鬼頭老婆的物業好似五萬,雷洛出市價10倍云云... 呢個benchmark應該可信。

      //當年作為米帝“以華制華”策略重要一個職位,華人上到呢個位就有極大實權(起碼作為米帝代理人管理華人社會而言),可說“位低權重”。

      咁點解眾「華探長」可以同鬼頭一哥開會?照計警隊好似軍隊咁,溝通一層隔一層,白人高層竟然會同唔識講番文的支那下屬坐埋一枱?

      //擦鬼頭老細鞋甚至請埋去滾搏升職亦是閒事

      呢啲只係一般的「辦公室文化」。

      //“文又唔得武又唔得成日掛住出嚟行”的渴望被人認同之輩

      即係啲成日自稱黑社會的「童黨」。

      //否則為何hea曾學下肥彭擦下傷民鞋就咁高民望?
      //肥彭嚟到五年,除政治外只是延續衛奕信之政策,佢自己就除咗政治外,乜叉正經事都無做過

      可能傷民覺得政府乜都唔做(無為而治),只靠民間執生打天才波執生就最好。以前呢一招或者仲行得通,不過依家下下全球化,人民想唔靠父幹(政府政策),都幾難發到圍;但又調返轉來看,有青最主張港中區隔,正正係大有為政府的概念,由此可見 hea 曾唔會係有青的理想人選。

      刪除
    4. //摩摩果然係黑警後人!

      哈,呢個系睇杜琪峰啲戲學返嚟!不過作為經常聽老竇吹水的黑警後人,要了解自然比一般市民容易。

      //咁纜條紅帶的肥仔軍裝又係乜水?

      應該就是所謂“新郎哥”:即是軍裝中的“咩渣”,與便衣的探長同級。(“探長”一說只限便衣)

      https://zh.wikipedia.org/wiki/%E9%AB%98%E7%B4%9A%E8%AD%A6%E9%95%B7

      //咁點解眾「華探長」可以同鬼頭一哥開會?照計警隊好似軍隊咁,溝通一層隔一層,白人高層竟然會同唔識講番文的支那下屬坐埋一枱?

      根據維基,1973年前應該是類似行馬交的司警與治警分管治安的制度:刑事偵緝由完全獨立運作的刑事偵緝處負責;每個警區一個探長,香港九龍各一個總探長,直接under刑事偵緝處處長(應該系鬼頭,維基並無描述),總共夾埋都未必夠廿人,hierarchy其實非常flat。從正式紀律部隊官階而言,呢班探長當然非常低;但作為米帝直接管理華人社會的刑事偵緝部門,呢十幾人就是掌握治安管理實權的阿頭。我相信米帝此舉是刻意為之,就是用探長制度”以華制華“,但刻意貶抑官階以突顯”實權只局限於華人社會“的意味(當時唔好話鬼頭,印巴籍警察地位都比華人高)。當然米帝管治手法是非常靈活的,需要討論實際事務時可以撇開官階不管,一哥可以同探長一齊開會。後來我城經濟起飛,社會佔多數的華人逐漸掌握經濟命脈而令華探長權力尾大不掉,那就是之後的事情了。

      老竇生前一見警匪片中不符現實場面時就會炒蝦擦蟹,但見探長們同鬼頭一齊開會並無反應,我亦問過佢是符合實情的;而且當年識英文既華人警察其實很少,鬼頭通過翻譯或學識我城方言嚟同華人同事溝通是日常發生的事情。

      另外除非一心想做高等華人,否則無探長會願意升值做督察的,因為這等同削權。

      “当时的探长数目非常少,直接负责整个环头(即今警区)的治安,对各个环头的社团都非常熟悉。”
      “于1949年7月,警察队的高层决意加强警探队(又称侦探队,简称探队等)的警力及进一步规范其职能,增设总探长职级,将当时表现最为出色的探长姚木[1]和李就胜分别晋升成为香港及九龙区两区首两位总探长,直接向独立运作的刑事侦缉处处长负责,拥有管理全体侦探人员的调度权力。”

      https://zh.wikipedia.org/wiki/%E5%88%91%E4%BA%8B%E5%81%B5%E7%B7%9D%E8%99%95_(%E9%A6%99%E6%B8%AF)

      “有时候,探长会获推荐升任督察。获推荐的须到警察训练学校接受训练,合格者方能够升级。不欲合格升级的人,或会贿赂教官,据说不合格费用为20,000多元。”

      https://zh.wikipedia.org/wiki/%E6%8E%A2%E9%95%B7

      1958年,调至油麻地警署接任退休的刘福。1962年,警队重设总探长一职,从10个环头的10名探长中,选出两位人选。亦有传闻指出总探长的重置,实际上是为了吕乐和蓝刚而专门设的。

      https://zh.wikipedia.org/wiki/%E5%91%82%E6%A8%82

      《雷洛I》講最後一段競逐的探長職位是因為鬼頭退休而出缺,應該是搜集資料有誤,因為直至97前鬼頭都不可能任職任何員佐級咁低等既職位。不過拍戲時無上網,資料蒐集遠無而家方便,都算可以原諒。

      //在雷洛跟鬼頭討價還價嗰幕,都好似話過鬼頭老婆的物業好似五萬,雷洛出市價10倍云云... 呢個benchmark應該可信。

      維基有此一說:

      “当年欲投取油麻地环头一任两年期的探长一职,须付数十万元港元,价高者得,款项由内部及政府高层收取[来源请求]。香港总督葛亮洪退休返回英国时所携的一箱箱的行李,闻说就是上述这批赃款上缴逞递英国。[来源请求]”

      葛亮洪既大批行李是否上缴事頭婆就唔知,但其返祖家時情況老竇曾歷歷在目的描述,並肯定其“大批行李一定是貪污所得的“。

      刪除
    5. //老竇生前一見警匪片中不符現實場面時就會炒蝦擦蟹,但見探長們同鬼頭一齊開會並無反應,我亦問過佢是符合實情的

      呢個 observation 真係好鬼特別.

      //而且當年識英文既華人警察其實很少,鬼頭通過翻譯或學識我城方言嚟同華人同事溝通是日常發生的事情。

      雷洛向鬼頭請纓去救陳統嗰幕, 鬼頭好急咁叫顏同「翻譯!翻譯!」, 我覺得幾得意.

      //另外除非一心想做高等華人,否則無探長會願意升值做督察的,因為這等同削權。

      自古都有人放棄向上流的機會...

      //不過拍戲時無上網,資料蒐集遠無而家方便,都算可以原諒。

      摩摩果然係黑警之後, 好鬼熟行情...

      //葛亮洪既大批行李是否上缴事頭婆就唔知,但其返祖家時情況老竇曾歷歷在目的描述,並肯定其“大批行李一定是貪污所得的“。

      哈哈,感覺上老摩的為人好鬼似地盤佬,大聲夾無準嗰種人...

      刪除
    6. 我覺得我有遺傳到我老竇“一聽到與自己所知事實相左,情緒就會好受刺激”呢個特點,只是我比老竇較能分辨“事實同觀點”。我阿哥都有呢個遺傳,但比我輕微。相反我真系見過有啲朋友聽到完全與認知事實不符或相反觀點時,系完全無情緒的。

      情緒平靜時,老竇直到晚年表達能力都好清晰,加埋佢自己一套思維方式,至少專業上很有用--佢成日話自己破過幾單大嘢,寫報告又受過讚賞,咁佢又真系攞過幾個有hardcopy為證的嘉許狀。佢事業上致命傷系唔識英文,所以升到員佐級最高級(即系72年後的士沙Station Sagent,唔系總華探啦)就盡晒,升唔到督察級。我好肯定呢個系佢一生最耿耿於懷的事之一,因為佢成日話好多幫辦上司能力都唔及佢,而且細個時有一輪只要系警匪片有關沙展同上級幫辦職場鬥法的情節,佢都睇得津津有味。而因為七八十年代警隊中鬼頭幫辦很普遍,我又知我老竇唔識英文,所以自細見到警匪片鬼頭同支那下屬通過翻譯開會會覺得好理所當然,無乜違和感。

      當年佢成日話啲一入警隊就做見習督察既藍大畢業生真系好似天子門生咁款,處處受到優待,即使啲沙展靠進修同表現升上督察,地位都無一張白紙的藍大生咁高,再加埋自己因學歷吃虧,所以都有啲唯學歷主義,搞到我兩兄弟讀書時都有啲壓力。

      細個聽佢講黑白兩道見聞當然是no question信到十足,但最緊要系無網絡年代佢提過啲一直無傳媒引證既嘢,竟然十幾年後可以在網絡上搵到相關資料:例如顏雄同呂樂從來不是一個level、“華探長”只是俗稱而官階只是員佐級、葛亮洪返英國時帶走與收入不相稱的大量行李等,直接提高佢講嘢既可信性。佢仲提過的有:即使官階比對方高,華人警官都不能向鬼頭發號施令;好多鬼頭都只是讀唔成書的蘇格蘭有青,被米帝安置過嚟我城...

      不過佢思考方式有個致命盲點,同經典經濟學一樣:就系假設人人都是“理性人”。我越出嚟轆得耐就越知道人不是理性的,但可能呢個睇法對佢個專業好有效,所以一直好堅持,結果就成日為時事同戲劇情節拗到面紅耳綠。

      刪除
    7. //“一聽到與自己所知事實相左,情緒就會好受刺激”呢個特點

      雷洛:「阿霞呃我, 佢話佢生命中只係得我一個男人...」

      //相反我真系見過有啲朋友聽到完全與認知事實不符或相反觀點時,系完全無情緒的。

      有啲人係反應慢.

      //我好肯定呢個系佢一生最耿耿於懷的事之一
      //當年佢成日話啲一入警隊就做見習督察既藍大畢業生真系好似天子門生咁款
      //加埋自己因學歷吃虧,所以都有啲唯學歷主義

      紅褲子出身竟然唔會嬲班書院派, 而係叫自己阿仔努力讀書, 都算係正能量, 俾着班有青就唔得.

      //竟然十幾年後可以在網絡上搵到相關資料

      所以我都相我外公以往的在游擊隊的戰績(雖然老人家講嘢實有誇大之處),可惜佢死時我好細個,好多嘢都唔記得了。

      //好多鬼頭都只是讀唔成書的蘇格蘭有青,被米帝安置過嚟我城...

      呢個都幾明顯(我忽然間諗起成日飾演鬼頭警局的「真傷港人」河國榮)。

      //就系假設人人都是“理性人”。我越出嚟轆得耐就越知道人不是理性的

      如果大部份人都理性, 就唔會有黃C佔派同笨土有青喇!

      刪除
  2. 新嘅都上啦!
    https://stars.udn.com/star/story/10090/2682179

    回覆刪除
  3. 尋晚喺無線睇咗王晶同甄子丹部新雷洛個訪問
    阿甄生囂到呢
    咩正派型像唔做反派,唔通香港有明星嘅型像好得過劉華,劉華咪又係做反派,真係第一次聽有專業演員講得出呢句
    喺星球大戰做過高級茄哩啡,就講到自己好似國際巨星,好鬼了解荷里活拍戲方式,周潤發喺荷里活擔正都未講過呢句
    真係頂佢唔順

    回覆刪除
    回覆
    1. //劉華咪又係做反派,真係第一次聽有專業演員講得出呢句

      雷洛呢個角色我又唔覺得係「壞人」, 當時的社會氛圍, 你唔跟大隊就根本無法生存, 呢個係當時的遊戲規則; 無錯, 佢係無將遊戲規則撥亂反正, 但呢樣嘢已經超出咗雷洛的能力範圍.

      雷洛的成長,就係一個由「滿是理想的有青」到「在遊戲規則裡玩得最成功的才俊」;如果傷港有青都有咁嘅成長都不失為一件好事.

      //真係頂佢唔順

      我覺得丹爺有時真係 over 咗, 有啲一朝得志語無倫次.

      //周潤發喺荷里活擔正都未講過呢句

      呢個就係發哥在影壇的地位高過丹爺的原因.

      刪除
    2. //劉華咪又係做反派

      老實講,劉華真正做過的反派只有兩個:一個是《門徒》的毒梟昆哥,另一個就要追溯到初出道時做姑爺仔:

      http://podcast.rthk.hk/podcast/item_epi.php?pid=668&lang=zh-CN&id=43521

      老竇多年都很記得“阿龍”呢個角色,話劉華做得”唯肖唯妙“。

      //有啲一朝得志語無倫次

      丹爺未得志都串串貢的。可能以前只限於身手及動作設計範疇,大家無咁覺而已

      刪除
    3. //《門徒》的毒梟昆哥

      《門徒》是否值得落list?

      又,我今日見到《省港旗兵》一至三集(只欠第四集), 仲有《跛豪》,馬上掃入.

      //丹爺未得志都串串貢的。

      有人話《導火線》中,丹爺話「Tony 你玩完喇」係對 Tony Jaa 示威之作.

      刪除
    4. //《門徒》是否值得落list?

      呢套我覺得幾好睇,但唔太鐘意結局嗰幕.又,古天樂扮道友我覺得做得幾好.

      刪除
    5. //《門徒》是否值得落list?
      //呢套我覺得幾好睇

      我都覺得好睇,但推不推薦是中立,因為呢個年代仲講緊海洛英好似有啲out...連戲裡面都話自己系夕陽工業。

      //古天樂扮道友我覺得做得幾好.

      做是做得好,但佢全程着住無袖衫就顯得個道友太健碩...着返件長袖衫會似啲.

      //唔試過點知唔得

      應該系吳彥祖對劉德華主張”cut晒啲腳,我地幾個大佬自己跑貨“時用過呢句對白.

      刪除
    6. //因為呢個年代仲講緊海洛英好似有啲out...

      喔,算喇。如果佢都自嘲話賣白粉無前途的話。

      //但佢全程着住無袖衫就顯得個道友太健碩...着返件長袖衫會似啲.

      我最怕太過明顯嘅bug.

      刪除
  4. 丹爺算係咁,我行我素,冇犯人,串D但又唔尅人憎。
    門徒好睇,劉華發忟憎自辯嗰段,張力好強。
    其中道理,唔試過點知唔得,簡直預示周宫人下埸。

    回覆刪除
    回覆
    1. //唔試過點知唔得,簡直預示周宫人下埸。

      淨係呢句就已經要睇喇!

      刪除